Mijn Ibiza hotspots (1).

Alweer een tijdje niets meer geschreven op mijn blog. Dit komt niet omdat ik hier geen zin in had, maar puur omdat ik het gewoon een beetje te druk had met het runnen van een super leuk koffieconcept; ‘Barista Cafe’ in Almere Stad.

Net voordat ik aan deze uitdaging begon in mei, ben ik weer heerlijk op vakantie geweest op een van mijn favoriete eilanden: IBIZA!

Dit is de tweede keer dat ik dit mooie eiland mocht bezoeken en ik heb natuurlijk niet stil gezeten. Ibiza, een eiland op de Balearen, een hotspot voor veel mensen. Half Nederland gaat hier jaarlijks naartoe om lekker te feesten en om te genieten op te mooie stranden, maar ik ging hier natuurlijk ook lekker veel eten en drinken. Tijdens mijn weekje vakantie heb ik super leuke plekjes ontdekt en deze wil ik graag met jullie delen.

• Hostal la Torre.

Dit mooie pareltje kreeg ik als tip en hier ben ik meteen naartoe geweest. Toen wij hier aankwamen waren we meteen onder de indruk van de locatie. Wat is het hier mooi en wat zit je hier fijn! Aan de kust van Ibiza, verstopt en helemaal niet opvallend. Hostal la Torre is een hotel waar je naast heel fijn kunt overnachten, ook heel lekker kunt eten en genieten. Het is hier zo mooi, alleen het uitzicht is al magisch. Als je hier geweest bent dan weet je wat men bedoelt als ze zeggen dat Ibiza het magische eiland is. We zijn meteen de eerste dag hiernaartoe gegaan om lekker te lunchen. Het was super mooi weer en het eten was heerlijk. We aten natuurlijk wat brood met aioli en ik had inktvis genomen. Ze boden een 3-gangen lunch menu aan voor 20 euro p.p.
We wilden heel graag teruggaan naar dit mooie plekje, maar er was gewoon te veel te doen en te beleven op dit mooie eiland.

Hostal la Torre.
San Antonio, Ibiza

• La Paloma.

Voordat ik naar Ibiza vertrok had ik natuurlijk al wat research gedaan via andere foodbloggers. Bijna in elke blog werd La Paloma genoemd en aangeprezen. Eerlijk gezegd vond ik dit echt een grote tegenvaller. De locatie is super mooi. Ze hebben een hele grote binnentuin met allemaal mooie witte tafeltjes, lampjes en er zijn overal mooie bloemen. Echt een paradijsje, maar het eten viel erg tegen en was zoals op de meeste plekken op Ibiza erg duur. Ik nam een focaccia, wat hun specialiteit was, gevuld met geitenkaas en spinazie. Klonk heel lekker, maar ik vond het (huisgemaakte) brood heel droog en de vulling erg karig. Ook de koffie vond ik echt niet lekker en heel erg duur. We hebben best een stukje moeten rijden om hier te komen maar we hadden een beetje spijt dat we hiernaartoe zijn gegaan.

La Paloma.
San Lorenzo, Ibiza

• La Bodega.

Ooh wat was dit leuk en wat zijn hun tapas goed! Het was hier zo leuk dat wij hier in totaal 3 keer zijn geweest. La Bodega is een van de bekendste en meest bezochte tapasbarren van Ibiza en zit middenin Ibiza-stad. De eerste keer dat we hiernaartoe gingen kwamen we alleen om wat te drinken. Alleen een glas sangria was het idee maar we lieten ons toch stiekem verleiden door hun tapaskaart. Stiekem bestelden wij alvast 2 kleine hapjes  om in de Spaanse sfeer te komen. De muziek stond lekker hard, er werken wel 20 knappe mannen (ook niet onbelangrijk) en het was er gezellig.  Een andere avond zijn we teruggekomen, we bestelden denk ik alles wat op de kaart stond en echt alles was zo lekker! Alles huisgemaakt en je proeft gewoon Spanje. Wat houd ik toch van tapas, ook van La Bodega. De volgende keer als ik weer op Ibiza ben, ga ik gewoon weer hiernaartoe!

La Bodega.
Ibiza-stad.

• The Giri Café

.Dit pareltje hebben wij heel per ongeluk gevonden en is zeker de moeite waard om te benoemen in mijn blog. Tijdens onze vakantie wilden we even naar San Juan. We hadden de hele week een auto gehuurd en wilden gewoon overal heen rijden. Hier in San Juan was niet heel veel te beleven of te zien. Wel ontdekten we deze hotspot. Helemaal niet opvallend gewoon in een klein steegje. We wilden ergens koffie drinken dus dachten we gaan hier wel even naar binnen. Niet wetend dat achter de deuren een prachtige binnentuin verstopt zat. Ik was zo onder de indruk van het restaurant en het interieur. Alles was zo mooi en je kan hier zo fijn zitten. Hun kaart sprak mij ook meteen heel erg aan. Allemaal healthy en vegan dingetjes. Smoothie-bowls, pancakes en lekkere taartjes. De koffie was heerlijk, in de binnentuin kon je zo fijn vertoeven. Wauw, echt dit plekje kan ik iedereen aanraden. Je kan hier ontbijten, lunchen en dineren. Het is zeker niet goedkoop maar wel betaalbaar.

The Giri Café
San Juan, Ibiza

• La Brasa.

Als je op Ibiza of ergens anders in Spanje bent, moet je natuurlijk een keer paella gegeten hebben. Wij zochten op internet naar een fijne plek om dit te doen en kwamen terecht bij La Brasa. Ook zij zitten middenin het centrum van Ibiza Stad en ook hier was het weer zo fijn en lekker. Ik weet niet wat het is met de restaurantjes op Ibiza, maar wij Nederlanders kunnen echt wat leren van hun gastvrijheid en de sfeer die zij weten te creëren.  Ook bij La Brasa zit je in een mooie tuin, omringt met bloemen, bomen en planten. De kaarsjes staan aan, mooie muziek op de achtergrond en heerlijk eten. Het is dat ik met een vriendin was maar hier kun je zo romantisch op date gaan! De paella werd natuurlijk aan tafel bereid en opgediend. Alles was vers, sangria was lekker en de paella smaakte hemels. Van deze avond hebben wij zo erg genoten. De bediening was heel gastvrij en de service heel goed.  Echt geloof mij, als je op Ibiza bent, ga hier een keer eten! O ja en vergeet niet te reserveren, La Brasa zit namelijk elke avond volgeboekt!

La Brasa.
Ibiza-stad.

• Passion.

Ontbijten vind ik een van de lekkerste maaltijden van de dag. Dit wil ik ook altijd goed doen. Als ik ervoor kies om dit buiten de deur te doen, dan moet ik zeker weten dat het lekker is. Nou hier kan je heel lekker ontbijten. Er zijn meerdere locaties op Ibiza. Alles was hier naar mijn smaak. We zijn er meerdere keren geweest op verschillende locaties. Hier was de service helaas niet goed, maar dit namen we maar voor lief. Ze hebben een groot aanbod aan vegan en biologische producten. Veel alternatieven op melk voor in de koffie. Heel veel lekkere smoothies, smoothie-bowls. vegan brownies, broodjes en salades. Hun vegan brownie is heeeel erg lekker, koffie was lekker en de broodjes ook. Alle locaties waar wij geweest zijn zagen er leuk uit. Passion deed mij een beetje denken aan Pluk in Amsterdam.

Passion.

Locaties:
-San Jose
-Marina
-Santa Eulalia
-Playa d’en Bossa

Ik heb nog veel meer tips natuurlijk maar die bewaar ik voor mijn volgende post!